Service

Onze e-bikes zijn bedoeld om de hoogste mate van beschikbaarheid te hebben voor onze klanten. Daar zijn verschillende maatregelen voor nodig:

  • de beste fietsen
  • de beste garantie
  • de beste service

De techniek en garantie is bij onze pagina e-bikes te lezen. Dat zit wel goed. Maar om onze ambitie waar te maken moeten wij – van zaakvandefiets.nl – ook aan de bak. Dat begint al bij de lange proefrit, instellen en uitleg over de e-bike. Maar wat nu als er iets is?

Onze service is als volgt:

Bij voorgenomen koop of lease:
  • Je belt en geeft je wens e-bike door, we overleggen en we maken een afspraak over de proefrit-e-bike, tijdstip en lokatie van afleveren.
  • Bij het afleveren krijg je uitleg over de elektrische fiets en we stellen deze goed af.
  • Bij het afleveren maken we ook een afspraak over de dag en tijdstip dat de proefrit elektrische fiets weer kan worden opgehaald.
  • Bij het ophalen (of eerder telefonisch) kun je aangeven of je een elektrische fiets bij ons wil bestellen en of je wil leasen of kopen. Je kunt ook aangeven dat je het aanbod toch niet accepteert.
  • We spreken af of je een voorloop e-bike wil gebruiken of dat je wacht op de nieuwe als deze geleverd is.
  • De nieuwe fiets wordt bij je afgeleverd, ingesteld en je krijgt eventueel weer uitleg.

Daarna is er service:

Garantiegevallen:
  • De e-bike wordt zsm bij je opgehaald en gelijktijdig krijg je je vervangende e-bike.
  • We herstellen je e-bike, bellen als deze klaar is en maken dan een afspraak voor terug-ruilen. We komen bij jou.
Schade/onderhoud of pech zonder servicecontract:
  • We halen de e-bike zsm bij je op (voorrijkosten: 49,- incl btw) en je krijgt als je wil een vervangende e-bike voor 24,50 per dag/139,- per week incl btw.
  • We herstellen je e-bike voor een werkplaatstarief van 49,- per uur en de kosten van de onderdelen. Voordat we gaan herstellen nemen we (ter plaatse, bij het ophalen van je e-bike, of later, telefonisch) contact op om de te verwachten kosten te bespreken.
  • De e-bike wordt op afspraak teruggebracht op een lokatie naar keuze. Ook de vervangende e-bike wordt weer opgehaald. Voorrijkosten worden weer in rekening gebracht. Betaling per pin aan de auto.
Servicecontract klanten (dus koop met service contract of operational lease) krijgen:
  • We komen zsm bij alle schade/onderhoud/pech/garantie.
  • Je krijgt altijd kosteloos een vervangende e-bike op jouw maat.
  • Voorrijkosten worden niet berekend.
  • Werkplaatsuren worden niet berekend.
  • 1 keer per jaar een nieuwe ketting en nieuwe remblokjes. 1 keer per 2 jaar nieuwe banden.
  • Materiaalkosten en onderdelen worden wel in rekening gebracht.
  • Je krijgt je e-bike op afspraak op elke lokatie weer terug (op een plek en tijdstip die jou uitkomt).
Servicecontracten zijn alleen beschikbaar voor Flyer e-bikes van maximaal 4 jaar oud.